۳ روش بستن پنجره و برنامه های ویندوز که به روش عادی بسته نمی شوند


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



همه چیز از همه جا






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 48
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 43
:: باردید دیروز : 15
:: بازدید هفته : 58
:: بازدید ماه : 90
:: بازدید سال : 479
:: بازدید کلی : 2187

RSS

Powered By
loxblog.Com

همه چیز از همه جا

۳ روش بستن پنجره و برنامه های ویندوز که به روش عادی بسته نمی شوند
یک شنبه 7 اسفند 1401 ساعت 16:36 | بازدید : 232 | نوشته ‌شده به دست هدیه هراتی | ( نظرات )

کلید میانبر Alt + F4 رایج ترین روشی است که اکثر کاربران برای بستن برنامه ها و به طور کلی تمام پنجره های باز ویندوز استفاده می کنند. اما همه چیز در ویندوز همیشه آنطور که ما می خواهیم پیش نمی رود. گاهی اوقات برنامه ها هنگ می کنند و نمی توان آنها را به روش معمول بسته کرد. در چنین مواردی استفاده از برنامه ها یا ترفندهای دیگر مانند Task Manager بی فایده است. زیرا سیستم قادر به باز کردن این بخش ها نیست. در مقاله امروز انزل وب 3 ترفند ساده و کاربردی برای حل مشکل پاسخ ندادن به برنامه هایی که به طور معمول بسته نمی شوند را معرفی می کنیم. در ادامه با وبلاگ همه چیز همراه باشید.

نحوه بستن پنجره ها و برنامه هایی در ویندوز که اصلا بسته نمی شوند

نبستن پنجره ها در ویندوز سطوح مختلفی دارد. گاهی اوقات، اگر برنامه ای با Alt + F4 بسته نشود، استفاده از میانبر Ctrl + Alt + Del کار می کند. در مراحل بعدی معمولاً می توان با Task Manager برنامه متوقف شده را به طور کامل بسته کرد. اما اگر هیچ یک از ترفندهایی که می دانید کار نمی کند یا Task Manager پشت برنامه ای که متوقف شده و دسترسی به آن غیرممکن است پنهان می شود، باید از راه حل های زیر برای بازگرداندن سیستم به حالت اولیه استفاده کنید.

راه اصلی برای بستن برنامه ها با Task Manager

Task Manager اولین راهی است که معمولاً به ذهن کاربران می رسد. برای دسترسی راحت تر به این بخش، Ctrl + Shift + Esc را همزمان فشار دهید یا در قسمت جستجوی ویندوز، Task Manager را تایپ کنید. برای مدیریت برنامه هایی که بسته نمی شوند، تب process را انتخاب کنید و برای هر برنامه ای که به طور ناگهانی متوقف شده است، End task را انتخاب کنید.

با انتخاب حالت "همیشه در بالا" در Task Manager برنامه ها را ببندید

همانطور که گفته شد، زمانی که برنامه ها هنگ می کنند و بسته نمی شوند، برنامه ها و بخش های دیگر مانند Task Manager حتی اگر باز شوند، پشت برنامه ای که با مشکل مواجه است پنهان می شوند. بنابراین، کاربر می داند که تنها راه حل، راه اندازی مجدد کامپیوتر است. برای اینکه مجبور به راه اندازی مجدد و از دست دادن تمام تغییرات خود در ویندوز نباشید، می توانید از حالت "همیشه در بالا" در Task Manager استفاده کنید.

برای این منظور ابتدا از کلیدهای ترکیبی Ctrl + Shift + Esc برای ورود مستقیم به Task Manager استفاده کنید. از تب گزینه ها، "همیشه در بالا" را انتخاب کنید و آن را علامت بزنید. از این پس هر زمان که در بستن برنامه ها و بخش های مختلف ویندوز مشکلی پیش بیاید به Task Manager هدایت می شوید و می توانید به روش معمول و ابتدایی برنامه را ببندید.

برنامه ها را با دستورات cmd ببندید

اگر روش قبلی برای بستن برنامه ها موثر نبود، می توانید از دستور مهم و ضروری Windows Run استفاده کنید. برای شروع، cmd را در قسمت جستجوی ویندوز تایپ کنید و اینتر را بزنید. سپس روی Command Prompt کلیک راست کرده و Run as administrator را انتخاب کنید. دستور tasklist را در Command Prompt تایپ کنید و سپس دوباره Enter را فشار دهید.

مطابق شکل زیر به دنبال برنامه متوقف شده در پنجره بگردید. صفحه را به پایین اسکرول کنید و همه برنامه ها را بررسی کنید. همانطور که می بینید، نام برنامه ها در این لیست دقیقاً یکسان است. برای مثال فتوشاپ به صورت Photoshop.exe دیده می شود.

 

منبع: شهر سخت افزار




:: موضوعات مرتبط: تکنولوژی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: